KEKASIH CIK CIRA

DAGING KE IKAN???? tolong jawabkan...

korang2...boley tak tolong jawab persoalan ni...antara daging ngn ikan mana yang lebey sedap???eeemmmm..
=
=
=
=
=
=
=
=
=
=
=
=
=
=

=
=
=
=
=
=
=
=
=
=
=
=
=
=
=



makanan jenis daging macam daging ayam dan lembu sentiasa menjadi pilihan ketika sambutan perayaan kan...dan memang senag la nak cari daging ni...

tapi korang,korang dan korang taw tak makan daging ni ada buruknya...


sebenarnya kan kalau korang makan daging,sistem dalam badan memerlukan 6 HARI untuk dicerna sepenuhnya dan keluar menjadi taik najis..manakala kalau korang makan ikan, badan hanya memerlukan 4JAM untuk mencernakan makanan tersebut...

dan secara faktanya,bagi si gadis dan teruna yang inginkan kulit yang cantik,selalulah makan ikan...cuba korang bayangkan bila daging yang korang lahap tu berada dalam badan selama 6hari..bayangkan bagi orang yang hari2 makan daging macam cik cira ni...kesian badan tau...hari2 terperam dengan daging yang korang makan tu..tu la sebabnya bila taik najis or kentut korang berbau terlampau busuk..eeeeee..... kesian mangsa yang terpaksa bau tu kan....


so pikir2 kan la....badan korang tu bukannye nak guna tuk setaun dua tapi tuk berpuluh2 taun tau..lain la cerita kalau korang tau ajal korang bila...tak payah la korang jaga badan korang tu jika korang mati esok.....huhu...agak kurang ajar bahasa ku...maaf ye...^_^  ~~

12 comments:

  1. ika suka ikan...hehe, daging suka jugak, eh?dua-dua suka lah, hehe

    ReplyDelete
  2. Kalau dah lapo sangat, nak dua2 boleh?

    ReplyDelete
  3. tak boley..membazir namanya tu =)

    ReplyDelete
  4. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  5. emmm....bagi aq..ikan lebey sedap!!
    sbb rangup² if kna makan.hahaha..
    tapi bnyak tulang 2 la x suka.
    if daging plak,Kira x suka sangat mkn daging klo g kenduri kawen,sbb kin sakit prut :)

    ReplyDelete
  6. eya=haha..aku pikir ko tak kenal aku.. =)

    cik kira = sy pun sama...daging kat kenduri sealunya tercemar =)

    ReplyDelete
  7. trcemar sbb hujan la ssllu..hehe

    ReplyDelete
  8. musim tengkujuh...biase r...tu kena cari bakal suami kaye..boley buat kat dewan nnt...haha...sungguh mata duitan cik cira ni =)

    ReplyDelete
  9. cik cira: sy suka mkn nasi gorng dging mask merah or ayam.bole nak dua2???ermmm plzzzz

    ReplyDelete
  10. BOLEY2..MAI DATANG RESTORAN MAK CIK CIRA =)

    ReplyDelete