KEKASIH CIK CIRA

PENUMBUK ATAU BATU??? MANA SATU MAU....

assalamualaikum....


hhhmmmmm....korang ase mane yang lebih manis bile diterima...kalau time tu korg kena pilih yang mane satu yang korang nk... sama ada nk kene penumbuk ke atau kena baling batu cam kena rejam..




hahaha....dua2 xnak an... tapi kan percaya atau x cik cira penah bagi penumbuk n baling batu dkt laki aw...
haaa.....jgn men2 ngn cik cira...  tp cik cira bagi "tunjuk" penumbuk n batu jela... xda la kasi betul2...  kang xpsl2 dpt makan free hari2(jail)...

ok...al-kisahnya barlaku ketika hari mulia (cik cira mase tu xmulia pown)...jumaat.....

kbiasaannya ayah cik cira akan ambil dkt umah pukul 12 tghari lbey untuk ke restoran mak cik cira.. tapi kali ni cik cira pelik knp la bapak cik cira xamik2 lg...mase tu da kul 1 lebey da..cik cira pown tepon la bapak...tp bapak xangkat2...

cik cira da mula wisaw da..bukan wisaw ape..just wisaw pewot da lapo.....mase tu adik cik cira da mbebel mcm mak nyah ckp lapo...lapo...  cik cira pown dgn semangat waja berdoa pada tuhan mintak2 kali ni bapak angkat... berkat usaha mak bapak cik cira mgajar cik cira spy taat dan berdoa pada ALLAH (cewwwaaahhh....bajet baik sei aku...), bapak cik cira angkat...YYYYEEEEEIIIII!!! cik cira mjerit...dalam hati jela...









bapak cik cira bg kabar myedihkan...











KUNCI KETE MYVI HILANG!!!!!  wwwwwaaaaaaaaaaaaaa.........




aku terpaksa jalan kaki...
first time taw berjalan kaki dgn pewot lapa....dah la breakfast cik cira da berpuasa,ni nk kena mgharungi jalan raya yang penuh dgn anjing2 yang tak bersekolah..eh anjing mmg xbersekolah...ape la aku ni...  maksud cik cira anjing yang xtaw menilai insan yang bek hati lagi lemah kudratnya..contohnya yang sdg menaip ni la..hihi....


so sbg senjata persediaan untuk berperang dgn anjing2 yang menganjingkan cik cira(maksudnya myalak mcm cik cira ni perompak), cik cira telah mgumpul batu2 di dalam poket dan 1 batu sebesar penumbuk yang dipegang oleh cik cira..


ape??????korang taye ape yang adik cik cira bwk????adik cik cira bwk kenderaan dua kaki sbg senjata die...ape?????korg xtaw senjata ape tu??? la.....xkan xtaw....kenderaan dua kaki tu diri die la.... seperti penerangan adik cik cira ni,die ckp law nmpak anjing,die lari je...


dh3....ni blog cik cira...bukan adik cik cira....cik cira RAJA disini...hihihi....berlagak sungguh diriku... padahal follower blog kaw pown xda lg aw...  =(

ok...berbalik pada kisah td....
cik cira n adik pown bergerak la menuju ke restoran ibu ku yang amat terkenal dgn kedai yang paling xlaku sbb slalu je xda planggan...ala tu pown sbb bawu sbulan kedai ni beroperasi..

dalam perjalanan nak ke restoran,ada plak mamat yang keje at SECRET RECEPIES swit2 kat aku...  aku mmg pantang owg swit2 kat aku...  dah la pewot tgh lapa...  pastu dengar plak bunyi2 yang myakitkan telinga..ala bunyi cm mase owg nk mintak order makan at restoran...ape diowg ingat aku ni pelayan ke nk swit2...aku pown xmakan lg aw.xkan aku nk pegi kt diowg pastu mintak order ckp 'abang manis nk order ape?' bnyak lemak diowg...ingat aku ni da mase nl layan diowg..eee....myemak je mamat2 ni...

aku ape lagi...belah kanan tanganku tunjuk penumbuk,belah kiri tanganku tunjuk batu....  bila cik cira tunjuk at diowg, tewos diowg senyap n ada yang masuk dalam kedai...xjadi diowg lepak at lua...hahaha...
tu la... ape ingat sume pompuan xberani ke ha...swit2 plak..law korang2 'si lelaki' ni tabur wit rm 50 atas jalan,ok jgk...ni swit....poooorrrrrrraaaahhhhhhh!!!!!

No comments:

Post a Comment