KEKASIH CIK CIRA

Jom Naik Kapal Mewah Free ! !



ohh nak taw tak..hari tu kan, kami ada lawatan ke seaport and airport taw.boley dikatakan seminggu la..dari 23 sampai 27april..lawatan ini adalah sebahagian daripada syllabus dalam praktikal kami..disebabkan Uitm kami di Pulau pinang and tempat praktikal kami masing-masing jauh, so lecture buat keputusan untuk buat mase CUTI SEM OK ! ! at first, memang bengang jugak..orang nak syok syok duk umah sambil tengok doremon, tapi kena pergi balik penang balik..nak mogok bawak sepanduk pun tak boley sebab wajib..law mogok jugak, fail aku sem depan..perjalanan dari Kajang ke Penang -,- sangat memenatkan.. lagi lagi bila bas yang aku naek tak da aircond.memang aku takkan naek lagi bas cabokk tu..huh! !

tapikan tapi kan... seriously tak menyesal ok datang dari jauh semata2 tok lawatan ni..memang syok habis! !  tak terkira la kesyokkan nyer(erk betul ke bm aku???lantak la ;p). mase kat sea port kan, kitorang dapat jumpe dengan PPKP (Penolong Pegawai Kesihatan Persekitaran) yang sangat2 larh sporting and muka cute..terutama en.santhess(lupa la ejaan nama die..hentam aje ni..sebutan die cmgitu la..santhiss, santhes or ape2 jela).

Pastukan pastukan, kitorang berpeluang naik INTERNATIONAL CRUISES taw! ! nama kapal ni PRINCESS DANAE..~~ kelasss gitu.. benda alah ni adalah kapal penumpang yang membawa orang asing, eh silap, maksudnyer orang putih, orang itam and orang coklat..maksudnyer orang luar negara la..mase tu kami dilayan oleh Hotel Manager diowang.memang sangat2 lah baik..walaupun aku ni tak pandai nak speaking, aku stil ckp ngn die taw.ape ingat aku tak reti???bak kata en.Hamzah (PPKP jugak) setakat ok, yes, no, alright, dah kira hebakk la tu..(^^) mase kat kapal tu, sume bahagian kami pergi..dari bahagian gulley(dapur..ni bahasa atas kapal..law ko sebut dapur kat atas kapal ni, memang kena humban kat laut la..haha),g kat cinema, cafe and bahagian bridge capten (ni tempat kapten kendali kapal..tapi betul ke ni??ala bantai la..blog aku..suka ati aku la..). memang kalau korang tak berduit, sampai bila2 pun kempunan la nak naek kapal ni.itulah untungnyer budak ENVIRONMENTAL HEALTH..bawak kaki je nak naik kapal tu..ko hadooohh???? siap boley jupe kapten yang encommmm lagi..ko hadoooohhh????

so, sebagai inisiatif nak buat korang jelas, aku ada belambak gambar tuk tontonan korang..tapi disebabkan gambar ni mahal, aku upload satu je..law nk lebih, sila PM saya..cewaahh..bajet! ! haha..(padahal malas na upload ;p maap la ye..)

mempersembahkan PRINCESS DANAE dan RATU-RATUNYER.


Marinos Contena (betul ke ejaan contena ni..macam salah jer)

then, kami berpeluang plak naek kapal kontena yang besar gedabak.yang ni, ko berduit ke tak ke, law korang tak berkuasa mcm en.PPKP and macam kami yang special ni, jangan harap dapat naek ok..kapal ni namanyer Marinos.. sebelum nak g ke kapal tu(sebab kapal tu tengah laut) kami kena naik bot kecik yang wane merah/oren ni.. kapal ni kena quarantine.adala sebabnyer nape kena quarantine kan.. yang ni giler giler best jugak.. kalau kat princess danae kitorg dihidangkan dengan fresh oren yang sangat2 fresh, kat sini kami dihidangkan dengan air tin yang sangat2 bertin jugak..bombastik kan ayat...hahaha ! ! tengok jerla gambar ni ;)



ok bye !

No comments:

Post a Comment