KEKASIH CIK CIRA

DI AMBIL BUNIAN..KISAH BENAR...terjadi pada keluarga cik cira

kali ni cik cira nak cerita sejarah keluarga cik cira...eeemmmm tetiba tadi teringin nak cite benda ni..nak kongsi dengan follower cik cira...tapi kalau pas cik cira cerita,korang jangan takut pulak and ape yang cik cira cerita sume adalah benar sama seekali...tidak ada tipu menipu ok....

cerita ni melibatkan keluarga belah ibu cik cira....mak cik cira dulu tinggal di karai,kuala kangsar....kat sana la mak cik cira dilahirkan...pada asalnya mak cik cira ada 6 adik beradik...tapi kini tinggal 5 orang je...ke manakah seorang lagi...korang mesti tertanya2 kan....die bukan meninggal mahupun di culik...tapi sebelum tu cik cira tak pasti sama ada yang hilang ni kakak or adik mak cik cira...cik cira tak sempat nak taye sebab takut...huhu..tapi cik cira bahasakan adik beradik mak yang sorg tu dengan panggilan 'dia'..

ye...memang 'dia' hilang....menurut cerita mak cik cira, 'dia' hilang ketika berumur 15tahun..kalau sekarang ni kirenya PMR la...dulu SRP....mak cakap 'dia' ni dulu sangat putih,cantik dan tak ada satu parut pun di badan dia..  'dia' hilang ketika maghrib...ingatan kepada korang...tolonglah jalan keluar bila maghrib menjelma... masa itu lah makhluk lain merayau2..sebab itulah orang2 tua terutamanya mak bapak kita melarang kita keluar rumah ketika maghrib

al-kisahnya macam mana 'dia' hilang mak cik cira tak tahu...yang pasti,kehilangan 'dia' amat memberi kejutan kepada keluarga mak cik cira...laporan polis kehilangan 'dia' dah buat tapi tetap tiada khabar berita...kalau dulu orang2 lama lebih percayakan perubatan kampung atau panggilan glamour bomoh...mase tu la semua terungkai...kebanyakkan ahli perubatan kampung yang keluarga mak jupe semua cakap dia masih hidup.cuma berada di dunia lain..'dia' di ambil oleh bunian..

tapi kenapa 'dia' yang dipilih...????  mak cik cira cerita dulu masa nak lahirkan dia,mak kepada mak cik cira merangkap arwah nenek cik cira cakap nenek bermimpi yang ada orang menginginkan anak yang dikandung oleh nenek..tapi nenek tak kasi...disebabkan itulah 'dia' hilang ketika berumur 15 tahun.

sebenarnya cik cira tahu sume cerita ni bile ada kejadian aneh berlaku kepada keluarga cik cira...cik cira tak ingat dah masa tu umur berapa dan tak pasti mase tu kat mana..rasenya kat Bentong.on the way nak balik kampung rasenya..kalau dulu bapa cik cira suka bertolak malam...sebab nanti da sampai kampung pagi keesokkan hari...kebetulan malam tu berhenti di bentung...berhenti betul2 depan masjid...bila nak bertolak gerak balik,tiba2 kereta tak boley start...da cuba macam2 tapi tak boley...mase tu da tengah malam..tak da sape mase tu...tak tahu nak mintak tolong kat sapa...

secara tiba2,ada seorang lelaki berjubah putih datang...ingin menghulurkan bantuan...nampak macam alim ulama...lelaki ni dengan baik hati nak bawa kitorang balik rumah dia...menumpang tidur rumah dia satu malam.lagipun mase tu kereta memang tak boley start..mula2 memang keluarga cik cira ragu2...sebab takut...yela...zaman sekarang kita mana boley percaya sangat kat orang...entah2 orang tu nak rompak kita ke kan...tapi bapak cik cira tgk dia mcm berniat baik dan paksa kitorang ikot je...mase tu cik cira takut sgt taw...

lepas tu sampai la rumah dia...dalam rumah tu ada isteri die je...lepas da rehat kejap.mak cik cira borak dengan dia..mak cik cira belum start cite lagi tapi dia cakap dia da tahu...pak cik tu ckp dia masih hidup.sekarang ada di indon...kahwin dengan kerabat di raja di pergunungan..memang dia di jaga oleh bunian...masa arwah bapak mak cik cira mmeninggal,'dia' ada balik...cuma kita je tak nampak...dan pakcik tu ada pesan kat mak cik cira...die cakap jaga cik cira elok2...cik cira da takut taw tak....takut cik cira pun kena amik...tapi syukur alhamdulillah...cik cira masih berada di samping keluarga...


dia ada bagi tau mak cik cira...kalau nak jupe 'dia',kena solat tengah malam...solat ape ntah da lupa...tapi yang menarik dia cakap kalau jupa 'dia',boley mintak ape2 je termasuk duit...tapi mak cik cira tak penah wat sebab takut...biase la tu kan...dah lama tak jupe....
tapi korang nak tahu tak...mase kat rumah dia ada satu gambar ni...dia cakap ni gambar TOK GAJAH!!...bukan gmbar lama taw...gambar baru...dia cakap tok gajah still hidup...masa tu kitorang memang ttiba jadi senyap je...

keesokkan harinya,lepas bangun tidur,cik cira keluar la rumah dia..nak tengok permandangan..terkejut cik cira taw...sebelah rumah dia bukit je taw...dan umah sekeliling dia macam kosong je....lepass tu dia terus hantar kitorang ke EON...

sampai sekarang cik cira tertanya2...SIAPAKAH PAK CIK ITU??????




*ketika cik cira menaip cerita ini,memang bulu roma cik cira naik taw...ttiba macam seram*

6 comments:

  1. waaahh..cik kira pun ada gak cta gni..tapi bkn aq la yg kna..kean aq..hehe

    ReplyDelete
  2. wa yeke..boley la kongsi cerita ea...huhu

    ReplyDelete
  3. takutnya,hehee bnda2 mcm ni mmg ada kot,. riso plak,hehee

    ReplyDelete
  4. tapi cik cira lg wisau taw...haha

    ReplyDelete