KEKASIH CIK CIRA

KAUM LELAKI JANGAN BACA!!

 ATTENTION!!
*segala ape yang cik cira tulis kat bawah ni tak da kena mengena dengan anda...anda....dan anda ye kaum lelaki...ni luahan rase kepada si polan di sekeliling cik cira sbb sekarang cik cira tgh geram bangat..*



cuti sem cik cira bakal melabuhkan langsirnya pada minggu hadapan...waaaaaaaaaa.........ibu....xmo balik kolej...da tak dapat makan nasi ayam hari2....sepanjang sebulan lebey ni,cik cira hanya duk restoran mak dan tolong jadi pelayan and kadang2 kat dapur...sepanjang sebulan ni jugak la bnyk perkara yang menyakitkan hati tentang LELAKI yang berlaku disekeliling cik cira...
*segala luahan hati ni,lelaki jgn amik hati sbb cik cira cite ape yang berlaku dkt cik cira*


PELAYAN RESTORAN MAK(LELAKI)
sekarang ni,kebanyakkan restoran mengambil pekerja lelaki sebagai pembantu...susah la nak sekarang nak jupe perempuan keje kat restoran..mak cik cira sendiri ambil pekerja lelaki.mak ckp pekerja lelaki senang....suh angkat benda berat pown diowang tak komplen...tapi tu la...timbul pula masalah lain............

masalahnya pekerja mak cik cira,lelaki dan baru lepas SPM...paham2 jela macam mana kan...ok...kalau sekali dua tak reti wat keje tak pela...ni berpuloh kali ajar tak reti2...memang sgt frust cik cira dibuatnya...cuba la bayangkan..nak ikat plastik pun tak reti...bukan guna tali rapia pun...guna getah... sungguh sengal...harap muka hensom tapi sangat lembap....ambik order pun terkedek-kedek(lambat)...

pastu masalah utama die,mudah sangat lupa dan kelam kabut...padahal masa tu pelanggan tak ramai pun...kecoh je lebey...yang masalah pelupa tu menjadi masalah besar tu...sebagai contoh mak cik cira haritu da banyak kali bagitau die kalau pelanggan nak nasi ayam cakap da bis..tapi bile pelanggan datang,die cakap nasi ayam da...bukan sekali je tapi berkali2 kena ingatkan...kadang2 die sendiri yang amik order tapi die sendiri yang lupa...sehinggakan pelanggan tu bising sebab tak dapat makanan lagi..macam mana la aku tak frust...


amaran pada si polan-----wahai si polan yang bajet bagus...kalau ko nak keje,wat cara keje...kalau tak,ko duduk je rumah lipat kain...jangan la myusahkan mak aku dengan sikap buruk ko tu...dah la mak aku da tua..pastu ko buat mak aku lagi tua ngn perangai buruk tu...aku nak mak aku panjang umur ok...aku tak kawin lagi...


PELANGGAN LELAKI
ha ni satu lagi masalah yang terlampau besar sangat...ok...sebagai anak tauke restoran nasi ayam yang bercuti sem, aku kena tolong mak aku di kedai dengan menjadi pelayan tanpa rela...pelayan yang dimaksudkan ialah mengambil order dan menghantar order...bukannye pelayan untuk sesi meraba2 tangan...memang ni satu kes besar la...memang kes tanpa dakwaan mahkamah ni selalu terjadi pada aku...

ok...sebagai contoh yang memang terjadi pada aku...mase tu aku amik order...da mik order tu mesti la kena hantar makanan kan...dan masa aku nak kasi makanan kat pelanggan tu,boley plak mamat ni terlampau baik g sambut pinggan tu..kalau sambut pinggan je tak pe...ni sambut tangan aku sekali... agak2 la dowwww....aku taw la tangan aku lembut lagi gebu...tapi tak payah la sampai nak pegang2..sangat2 melampau jantan ini ea...





perhatian pada anak gadis yang suci lagi bersih...kalau boley,nak cari keje part time jangan la keje menjadi pelayan dekat restoran...banyak dugaannye...tu belum lagi dugaan kena marah dengan pelanggan sebab order lambat,lambat hantar order dan kadang2 hal kecik pun kena marah...bukan kena marah denagn pelanggan je...dengan tauke restoran pun kena jugak...so kalau korang taknak muka cepat kedut macam cik cira,cari la keje part time lain yang tak stress ok...

as-salam...

4 comments:

  1. cik cira:nak mkn kat restorn cik cira boleh??hehe blnja la,eheeehee
    lagi satu,kalo bule tak yah guna word verifiction tu,nti org malas nak antar komen^^ juz bagi pndpt,hehee

    ReplyDelete
  2. hehe...tapi awk rajin...haha...thanx

    ReplyDelete
  3. dlu time study pn prnah keje kt restoran..
    penat nye, tuhan je lah yg tau..
    huhuhuhu..

    ReplyDelete